Szezonfelkészítés, azaz hogyan látja mindezt egy FJR tulaj



Kezdjük a legelején, először is nem tavaszi felkészítésről van szó ahogy sokan mondják hanem nyáriról, ugyanis nem tavasszal motorozunk hanem nyáron,a szezonális kifejezés sem helyes ugyanis egy motoros futárnak a szezon egészész évben tart tehát diszkriminatív lenne rájuk nézve ha azt mondanánk (szezon).

Szóval nevezzük nyári felkészítésnek, amit végezhetünk télen illetve tavasszal, vagy ahogy általában szoktuk, péntek délután úgy hogy szombat reggel indulnánk, és még el kell menni olajat venni.

Kezdjük az elején, lemostuk a motort mikor elraktuk vagy hagytuk rohadni, a bogarakat rajta,ha nem mostuk le... már hagyjuk a francba úgyis bogaras lesz az idén is.

Jön az olajcsere örökös kérdése savas az olaj, benne van e már a km, ha szintetikus hagyjam e még, vagy csereberéljek,evvel se foglalkozzunk túl sokat, ha csúszunk a szalagkorlát felé tökmindegy hogy új volt e benne az olaj mielőtt totálkárosra tört, inkább menjünk motorozni ne tököljünk az olajcserével.

Egyes kőkorszaki típusok lánchajtással rendelkeznek ezeknél, ha szar a lánc cseréljük (ha a télen nem cseréltük le már baszhatjuk) ha jó fujinkáljuk, úgysem ér semmit de legalább megnyugszunk.

A gumikkal nem kell foglalkozni, mivel mindenkinek viszket már a segge mint az állat ezért ráül hidegben is akkor meg úgysem tapad ha megfelelő a nyomás ha nem, +20 fok alatt a gumi gyakorlatilag csak imitálja a tapadást.

Ebből adódik hogy a fékeket sem kell átnéznünk mehetünk bátran, a gumi úgyis csúszik.

Ha nagyon szorgalmasak vagyunk, megnézhetjük a világítást, de fölöslegesen szívjuk el vele életenergiánkat, mivel kis tökünk ráfagy az ülésre sötétedéskor ezért garantálom, hogy mindenki hazaér még világosban.

Basszus vigyünk pénzt, mert tankolni is kell a jószágba, bár van aki tele tankkal telelteti nehogy berozsdáljon vagy ilyesmi (az ilyen barmok miatt érdemes élni hogy jót röhöghessünk) azt hiszik trabant és rozsdál.

Mivel péntek délután van inkább rúgjunk be mint állat hagyjuk a francba az egészet, úgyis az esetek 70%-ban előbb törik rommá mindegyik motor mintsem a karbantartás hiány miatt bármi baja is lenne.

Remélem mindenkinek segítetem hogy biztonságosan kezdje a nyarat.

Büdös IFA-któl mentes utat kívánok mindenkinek.

Elbandi