Yamaha történelem




A konszern egykori megalapítója -Torakusu Yamaha(született 1851-ben 1888-ban megalapította a Yamaha Musical Instrument Company-t.)- iránti tiszteletből, az 1955-ben újjászervezett Nippon-Kakki Konszern a Yamaha Motor Co. Ltd nevet kapta. Az egykori hangszerkészítő mesterhez fűződő rokoni kapcsolatra a cég emblémáján látható, három egymásra fektetett hangvilla utal.



Genicsi Kawakami igazgatónak az állam támogatása segített Hamatsu városában a háborúban megrongálódott műhelyek újraindításában. Mint sokan mások a Yamaha is a korábban sikeres DKW modell, az RT 125-ös(ez volt a Yamaha YA 1-es. Azt meg kell jegyezni hogy máig ez az egyetlen nem saját tervezésű Yamaha.) utángyártásával kezdte a háború utáni munkáját. A fiatal cég helyből két japán versenyt nyert meg és ezzel meggyőzően bizonyította a vásárlóknak az egyhengeres motor kiváló minőségét.



De a japánok nem csak a másoláshoz értettek. Már az YD-1 modell is bizonyította, hogy a cég azok közé tartozik akiket komolyan kell venni a motorkerékpárok piacán. Ezzel együtt csak a 70-es évek elején kapcsolódott be a gyár a négyüteműek gyártásába, s az XT 500-as egyhengeressel mindjárt egy legendás motort mutatott be.





A Yamaha a 80-as évektől már széles palettával állt a vásárlók rendelkezésére, a konkurensek elismerését pedig mindenek előtt az FZ modellsorozattal vívta ki: a 80-as évek közepén a csupán 750-es motorral működő konstrukció 100LE-t teljesített, s ez akkoriban igazi szenzáció volt a szupersport kategóriában.




A cég a versenysportban is folyamatosan jelen volt: 120 világbajokságot szerzett az évek folyamán. Az olyan versenyzők mint Giacomo Agostini, Eddie Lawson vagy Phil Read, komoly mértékbensegítették a Yamahát abban, hogy a Honda mögött a világ második legnagyobb motorokerékpár-gyártójává küzdje fel magát.

Guen